TechGruppens medlemsforum…

Antenne hjem til Om...

Notifications
Clear all

Antenne hjem til Omnidirectional

2 Indlæg
2 Brugere
0 Reactions
79 Set ialt
Topic starter
(@kennls)
Active Member

Fra en gammel parabol har jeg et galvaniseret rør der stikker lidt over taget, her har jeg tænkt mig at installere en antenne, kravet fra konen er den ikke må ligne hverken en tv antenne eller en parabol. En stil som en Diamond X-50N er fuldt accepteret. Men hvilken er anbefalet til et sted imellem 100-150 euro-

Jeg har selv kigget på Diamond V-2000

Hvad med lynafleder og jording, er det vigtigt?

Den skal bruges til VGC VR-N76 og tænker på at købe en VGC VR-N7600 mobilstation (50-60watt).

Er det OK at have ca 15-20 meter kabel fra antennen, ind til mit kontor? Kan man lave 1-2 forbindelser undervejs med BNC, til lynbeskyttelse og forbindelse ind i huset i en boks?

1 Svar
Niels Weiglin
Admin Registered
(@admin)
Medlem

Jeg vil helt klart anbefale en X-510 N (N betyder at antennen er monteret med N-connector-stik).
Den har de bedste gain-tal og er meget populær til 2m og 70CM. Den er noget længere, men er en bedre antenne end fx x-50 N antennen... Især, hvis du ikke kan komme højt til vejrs med antennen...
Det er altid det bedste at få jordet udstyret... Det er der nogle der ved en del om i vores netværk.
Det er ok med 15-20 meter kabel fra radio til antenne... Men der er stor forskel på kabeltyper, så søg lidt råd inden du køber noget, fx torsdag, da der kommer coax-kyndige personer den aften...

Vi ses
Niels

Svar
Del: