TechGruppens medlemsforum…
- Køb en UCG Ultra (firewall, router, management), den har alt der kræves for at kører et netværk og fåes til ca. 750 kr, hos de fleste hardware pushere.
- Unifi Flex Mini er en stærk og billig managed 5 port gigabit switch til ca 250 kr stk. kan overvåges og styres sammen med din UCG. Køb til de steder du vil kable og forbind til din UCG med cat6 eller bedre netværkskabel (Ethernet)
- Access punkt til wifi. Brug en LR centralt i huset, eksempelvis UniFi U7 LR. LR står for Long range og kan dække de fleste hjem. Har du døde hjørner, brug evt to i hver ende/eller på hver etage. Husk de er POE, men køb blot en u-poe-af strøminjektor. AP monteres højt, gerne med luftmontering
Med det har du et velfungerende sikkert netværk for 3-4000 kr.
vi kan sagtens tage en aften og kigge på opsætningen af en persons udstyr.
Mange tak for info... Jeg har allerede bestilt en UCG Ultra, en Flex Mini og en U6+ Access Point U6 Plus...
Jeg skal have undersøgt om min bredbåndleverandør vil sætte routeren i Bridge Mode, så jeg kan komme i gang, når stumperne kommer en af dagene... Ellers må jeg supplere med en udbyder mere...
Vi snakkes... Der er sikkert flere spørgsmål...
På forhånd tak 😀
Faktisk kan den sættes op til 2 internet forbindelser.
Så tror jeg at det lykkedes at få det lille hjem på UniFi netværk... Jeg mangler bare at sætte det trådløse op... 😀
Der kan helt sikkert nørdes med indstillingerne... Der var ingen problemer med udbyderen ..
Tak endnu en gang for inspirationen...